تحصیل در کشور ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا و پیش نیازها و شرایط apply دانشگاه های ایتالیا که از جمله دانشگاه های مطرح در دنیا هستند ،  از جمله 5 هدف اصلی اکثر مهاجرت کنندگاه است . ایتالیا کشوری بخش جنوبی اروپا است که شهر رم پایتخت دولت مرکزی این کشور است . شکل جغرافیایی ایتالیا شبه یک چکمه است  و جمعیتی بالغ بر ۶۰میلیون نفر دارد که در گستره ۳۰۰هزار کیلومتر مربع درون مرزهای این کشور ، پراکندگی مناسبی دارد. اقتصاد ایتالیا از جمله 10 قدرت برتر اقتصادی در جهان است و هشتمین جایگاه اقتصاد بزرگ جهانی در تولید ناخالص داخلی را دارد . واحد پولی این کشور یورو است .

معرفی کشور ایتالیا

ایتالیا صنایع مهمی همچون  فلزات ، خودرو سازی ، مواد غذایی و تولید نوشیدنی های الکلی  و از همه مهتر صنعت گردشگری دارد. بطور میانگین سالانه بالغ بر ۶۰میلیون توریست از این کشور بازدید میکند که همین امر موجب شده ایتالیا پنجمین کشور پر بازدید جهان باشد. با این صنعت گردشکری قدرتمند ، حدود 7% از اقتصاد ایتالیا را این بخش بر عهده دارد . این کشور دانشگاه های و مراکز تحصیلی علمی معتبری دارد که آن را به مقصدی برای تحصیل در کشور ایتالیا تبدیل میکند.

تحصیل در کشور ایتالیا و اعزام دانش آموز  و دانشجو به ایتالیا در تمامی سنین امکان پذیر می باشد. در هر مقطع تحصیلی و سنی ، شرایط خاصی برای پذیرش وجود دارد که این مقاله بررسی میکنیم.

در این کشور ، شروع تحصیلات بصورت اختیاری از سن 3 سالگی ( همانند مهدکودک در ایران ) شروع شده و بطور الزامی از سن 6 سالگی اغاز میشود. مقطع راهنمایی از 11سالگی و دوره دبیرستان از سن 15 سالگی شروع میشود. تنها 2سال از دوره دبیرستان اجباری است  و مدت تحصیل بسته به زمینه آن که شامل رشته های فنی ، کلاسیک ، هنر و رشته های علمی میشود میتواند متفاوت باشد . در پایان این دوره تحصیلی ازمونی وجود دارد که درصورت کسب نمره لازم میتواند ادامه تحصیل را در دانشگاه انجام داد.

 

تحصیل دوره کارشناسی در ایتالیا
پذیرش تحصیل در کشور ایتالیا با مدرک دیپلم (پایان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی ) از جمله گزینه های پرطرفدار برای مهاجرت به ایتالیا است .  ارائه مدرک پایان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی الزامی است . برای بسیاری از رشته های داشنگاهی نیاز است ازمون ورودی را با نمره قابل قبولی رد کنید ولی برخی رشته ها نیاز به ازمون ورودی ندارند

رشته های زیادی برای تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه ها وجود دارد . تحصیلات دانشگاهی در ایتالیا هم به زبان ایتالیایی هم انگلیسی قابل انجام است و بدلیل افزایش مهاجرت ها ، اموزش به زبان انگلیسی رو به افزایش است . در ایران سفارت ایتالیا هر ساله گلاس زبان ایتالیایی برگزار میکند که در طول تدریس سه کتاب آموزش داده میشود و اگر دانشجو بتواند نمره 90 از 100 را کسب کند برای اخذ پذیرش و ویزای ایتالیا در صف کار قرار میگیرد.

دانشجویان مقطع کارشناسی میتوانند هفته ای 10 ساعت کار کنند و حدودا 80 تا 100 یورو درامد داشته باشند که ماهانه بالغ بر 320 تا 400 یورو درامد خواهد بود. این عدد برای ادامه تحصیل کافی نیست و لازم است همین مقدار از جای دیگری نیز تامین شود.


موسسه سفیران مهاجر مجری و مشاور در زمینه دریافت اقامت و ویزای تحصیلی در کشور ایتالیا با سالها تجربه و چندین پرونده موفق

03132229158    09130922561

info@safiranmohajer.com


تحصیل و اپلای کارشناسی ارشد در ایتالیا

امکان تحصیل رایگان از طریق اپلای و دریافت فاند برای تحصیل در کشور ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد و با هزینه بسیار کم وجود دارد . دوره کارشناسی ارشد در این کشور 2سال است . امکان 20 ساعت کار پاره وقت در هفته برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه ها وجود دارد .

 

اپلای در مقطع دکترا در ایتالیا
دوره دکترا یک دوره اموزشی 4ساله است. در ایتالیا دوره دکترا معمولا دانشجو تحت همکاری با استاد راهنما در یک پروژه تحقیقاتی در چارچوب قوانین و عمدتا با هزینه دانشگاه فعالیت میکنند. پایان نامه دوره دکترا باید حداقل 100هزار کلمه باشد. در نهایت دانشجو باید از پایان نامه خود در حضور کمیته عملی ، دفاع کند. تحصیل در دوره دکترا عمدتا به زبان ایتالیایی است و دانشجویان مجاز به 30 ساعت کار پاره وقت در هفته هستند .

شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا

هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا شاید اولین مانع ذهنی برای کسانی باشد که قصد مهاجرت دارند . اگر موفق به اخذ پذیرش برای تحصیل رایگان در ایتالیا شوید شاید بخش بزرگی از مشکلات شما برای مهاجرت مرتفع شود. تحصیل کاملا رایگان در ایتالیا وجود ندارد  اما با پذیرش در دانشگاههای دولتی این کشور میتوانید با هزینه بسیار اندکی دوره تحصیلی خود را به پایان ببرید. هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های دولتی حدود ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو است که این عدد برای یکسال است و نسبت به هزینه تحصیلی در بسیاری از کشورهای ایتالیا بسیار پایین تر است . درصورتی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوید مبغلی به عنوان حقوق دریافت خواهید کرد که میتواند هزینه های تحصیلی شمارا پوشش دهد.


موسسه سفیران مهاجر مجری و مشاور در زمینه دریافت اقامت و ویزای تحصیلی در کشور ایتالیا با سالها تجربه و چندین پرونده موفق

03132229158    09130922561

info@safiranmohajer.com


رشته های تحصیلی در ایتالیا

رشته های تحصیلی که در ادامه آورده شده ، جز برترین و پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی دانشگاه های ایتالیا است . شناخت این رشته ها به شما کمک میکند تا انتخاب بهتری برای ادامه تحصیل داشته باشید.

معماری و هنر

ایتالیا یکی از مطرح ترین کشورهای در زمینه معماری و هنر است. طراحان و معماران مطرحی در سطح جهانی  دارد . دانشگاهی های هنر و معماری این کشور جز مطرح ترین ها در سطح جهان هستند. تحصیل در  رشته معماری و هنر با تجربه جذابی نظیر همکاری در مرمت آثار باستانی و پروژه های ساخت و ساز همراه خواهد بود. گرایش های مختلف این حوزه شامل نقاشی ، موسیقی ، مجسمه سازی و … میباشد. رشته معماری و هنر بیشتر در دانشگاه های میلان و رم طرفدار دارد و انتخاب خوبی خواهد بود.

گرایش علوم انسان

در ایتالیا ، رشته های تاریخ ، نویسندگی و فلسفه از رشته های پرطرفداریست که افراد زیادی را به خود جذب میکند. فلاسفه بزرگی چون دانته، ماکیاولی و اکو دلیل استقبال از این رشته ها میان مردم ایتالیا است. کنفرانسها و همایشهای بزرگی با موضوعات  علوم انسانی در این کشور برگزار میشود. شهر ونیز و بولونیا از شهرهای مطرح برای تحصیل در رشته علوم انسانی  هستند که دانشگاه ها و مراکز معبتری برای ادامه تحصیل دارند .

گرایش طراحی

رشته های طراحی گرایش های مختلفی مانند طراحی داخلی ، طراحی مد ، طراحی لوازم زینتی و طراحی صنعتی دارد. این رشته ها جز مطرحترین رشته های تحصیلی دانشگاه های ایتالیاست که قدرت خود را از اساتید مجرب و متود با کیفیت سیستم تدریس میگیرد. در این حوزه اموزش بصورت بصورت تئوری و کارگاه های عملی است.

گرایش مهندسی

رشته های مهندسی نیز بدلیل وجود بازارکار بسیار قوی ، اموزشهای با کیفیت و سطوح بالای علمی دانشگاه ها ، جز اولین انتخابها مهاجرین تحصیل در کشور ایتالیا است .

از جمله رشته های پرطرفدار و معمولا با متقاضی بسیار بالا ، رشته عمران است .شهر زیبای میلان ، دانشگاه های معتبری در این زمینه برای تحصیل دانشجویان دارد .

گرایش پزشکی

تحصیل در رشته های پزشکی جز حوزه های پرطرفدار در جهان است. هزینه پایین تحصیل در این رشته ها و سطح علمی مناسب دلیل استقبال زیاد دانشجویان از این رشته هاست. آزمون آی مت پیش زمینه ورود به این رشته در دانشگاه است .

رشته های بدون آزمون ورودی در ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا فرصت مناسبی برا مهاجرین بین المللی است چرا که این کشور هر ساله دانشجویان بیشتری را میزبانی میکند. بیشتر رشته های تحصیلی این کشور در دانشگاه نیاز به پاس کردن آزمون ورودی دارد . با این حال حوزه های زیادی هستند که بدون آزمون میتوان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا داشت . علوم اجتماعی غالبا رشته هایی هستند که نیاز به ازمون ورودی ندارند و دوره تحصیلی آنها به زبان ایتالیایی برگزار میشود.  از جمله رشته های بدون آزمون ورودی  شامل موارد زیر هستند  :

  1. اقتصاد بازرگانی
  2. دارایی، مالی، سرمایه گذاری
  3. روابط بین المللی
  4. مدیریت بین الملل
  5. قانون
  6. طراح مد
  7. غذا شناسی
  8. روانشناسی

 

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی
تحصیلات آکادمیک در ایتالیا غالبا به زبان ایتالیایی و انگلیسی هستند . همچنین دوره های زیادی هستند که به زبان انگلیسی ارائه میشود چرا که مهاجرین خارجی زیادی دارند.

درحال حاضر حدود 500 دوره اموزشی به زبان انگلیسی در حال برگزاری در دانشگاه های ایتالیا هست و به همین دلیل میزان بالایی مهاجرین تحصیلی در این کشور وجود دارد
نکته حائز اهمیت این است که برای تحصیل به زبان انگیسی در این دانشگاه‌ها لازم است مدرک معتبری از سطح تسلط خود به زبان انگیسی به دانشگاه ارائه کنید. ازمونهای معتبر زبان انگیسی برای ارائه به دانشگاه جهت تحصیل در کشور ایتالیا شامل این موارد است  :

  1. PTE Academic
  2. TOEFL
  3. TOEIC
  4. IELTS
  5. C1 Advanced or C2 Proficiency

تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی

اگر به زبان ایتالیایی علاقه داشته باشید و یا سعی کنید آنرا بیاموزید ، برای تحصیل در کشور ایتالیا و مهاجرت به این کشور گام بسیار بزرگی به نفع خودتان برداشته اید. چرا که علاوه بر کاشه هزینه های تحصیلی برای این متقاضیان در دانشگاه ، میتوانید با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنا شوید و خیلی زود جذب بازار کار این اقتصاد بزرگ دنیا شوید. در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های بسیاری برای تحصیل به زیان ایتالیایی وجود دارد . برای تحصیل به زبان ایتالیایی نیاز به ارائه گواهی CILS یا CELI با سطح تسلط حداقل B2 خواهد داشت.

شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا

برای تحصیل در کشور ایتالیا معدل تحصیلی  و شرط معدل بسیار اهمیت دارد.  سطح معدل متناسب با مقطع تحصیلی ، رشته و گرایش و دانشگاه مقصد بسیار حائز اهمیت است . دانشگاه های زیادی هستند که حجم بالایی از پذیرش سالانه دارند. در این دانشگاه ها شرط معدل چندان اهمیتی ندارد . اما دانشگاه های معتبرتر از آنجایی که طرفداران و متقاضیان بیشتری دارد ، پذیرش بصورت رقابتی شده و بنابراین ، شرط معدل و رزومه خوب ، یکی از شانسهای بزرگ برای پذیرش در این دانشگاه هاست.

شرط معدل برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در بیشتر دانشگاه های ایتالیا ، 14 است و این عدد برای مقطع دکترا عدد 15 است .


موسسه سفیران مهاجر مجری و مشاور در زمینه دریافت اقامت و ویزای تحصیلی در کشور ایتالیا با سالها تجربه و چندین پرونده موفق

03132229158    09130922561

info@safiranmohajer.com


<h2 “>شرایط سنی تحصیل در ایتالیاشرط سنی برای تحصیل در کشور ایتالیا به دودسته تقسیم میشود . دسته اول کسانی فقط قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور دارند و لازم است پذیرش شوند ، برای این دسته از مهاجرین شرایط سنی اهمیت چندانی ندارد چرا که میتوان از دانشگاه های ایتالیا پذیرش گرفت و برای تحصیل شرط سنی خاصی وجود ندارد.

دسته دوم کسانی هستند که بدنبال اخذ ویزای تحصیلی در ایتالیا هستند ، شرایط سنی برای این دسته بسیار حائز اهمیت است . برای مثال برای دوره کارشناسی بهترین سن از 21 تا 28 سال است و اخذ ویزای تحصیلی کمتر یا بیشتر از این سن ، احتمال ریجکتی بسیار بالا میرود. برای کارشناسی ارشد حداکثر شرط سنی 34 سال است.

توضیح شرط سنی در یک جمله ، اینکه برای تحصیل با هرسنی میتوان پذیرش شد ولی برای ویزای تحصیلی حتما لازم است شرط سنی لازم را داشته باشید.

 

رتبه جهانی دانشگاه های ایتالیا

نام دانشگاه رنکینگ جهانی
دانشکده مطالعات پیشرفته—پیزا sant’Anna 149
Scuola Normale superiore di pisa 152
دانشگاه بولونیا 168
دانشگاه پادوا ۲۰۱-۲۵۰
دانشگاه ویتا ۲۰۱-۲۵۰
دانشگاه ساپینزا روم ۲۵۱-۳۰۰
دانشگاه میلان ۳۰۱-۳۵۰
دانشگاه پلی تکنیک میلان ۳۰۱-۳۵۰
دانشگاه ترنتو ۳۰۱-۳۵۰
دانشگاه فلورانس ۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه ناپل فدریکو دوم ۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه پروا ۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه پیزا ۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه سالرنو ۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه باری آلدو مورو ۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه فرارا ۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه آزاد بوزن– بولزانو ۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه جنوا ۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه میلان– بیکوکا ۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه مودنا و رجیوامیلیا ۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه پاویا ۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه پلی تکنیک باری ۴۰۱-۵۰۰

 

 

هزینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

متقاضیانی که قصد اپلای ایتالیا را دارند می بایست به هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های این کشور توجه داشته باشند. میزان شهریه سالانه در مقاطع و دانشگاه و شهرهای مختلف ایتالیا متغیر می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا، بیش از 1،000 یورو در سال است. به صورت کلی هزینه تحصیل دانشجویان غیر اروپایی از اروپایی ها بیشتر است و معمولا هزینه تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان براساس شرایط مالی والدین آنها تعیین می گردد.

مانند اغلب کشورهای اروپایی در ایتالیا هم دانشگاه های خصوصی هزینه دریافت می کنند و شهریه این نوع دانشگاه ها از دانشگاه های دولتی بیشتر می باشد. میانگین شهریه در دانشگاه های خصوصی از ۶ هزار تا ۲۰ هزار یورو در سال متغیر است دانشجویان موظف هستند که این مبلغ را در روز ثبت نام خود به دانشگاه پرداخت کنند. در صورتی که با بورسیه تحصیلی دانشجویان توافق شود، کل هزینه پرداختی آنها به دانشگاه در سال دوم تحصیلی به وی استرداد می شود.

یکی از موارد مهم در مهاجرت و زندگی در هر کشوری بررسی هزینه های زندگی می باشد که در جدول زیر برخی از آن آمده است.

 

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا همراه با بورسیه

امکان بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا در مقاطع کارشناسی ارشد وکارشناسی امکان پذیر است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

<ul “> <li”>

بورسیه دانشگاه بولونیا

پذیرش بورسیه دانشگاه بولونیا در مقطع کارشناسی وکارشناسی ارشد انجام می شود . این دانشگاه در مقطع کارشناسی 5 دانشجو و در مقطع کارشناسی ارشد 20 دانشجو را بورسیه می کند.

بورسیه دانشگاه BOCCONI در میلان

بورسیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه امکان پذیر است و پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی بیشتر است.

بورسیه دانشگاه پاویا

رشته های که دانشجویان بورسیه در این دانشگاه می توانند به تحصیل بپردازند شامل: رشته اتوماسیون صنعتی، مهندسی الکترونیک، مالی، اقتصادی، مهندسی، تجارت بین الملل، ژنتیک، سیاست جهانی، زیست سلولی و مولکولی و روابط بین المللی می باشد. دانشگاه پاویا از بین دانشجویان بین المللی 5 نفر را از کشور های در حال توسعه و با درآمد کم را بورسیه می کند.


موسسه سفیران مهاجر مجری و مشاور در زمینه دریافت اقامت و ویزای تحصیلی در کشور ایتالیا با سالها تجربه و چندین پرونده موفق

03132229158    09130922561

info@safiranmohajer.com


بورسیه دولتی ایتالیا

این دانشگاه شامل رشته های هنر، موزیک و رقص در مقطع کارشناسی ارشد و رشته هایی نظیر سوپروایزر، زبان ایتالیایی و کورس های فرهنگی را در مقطع دکترا به دانشجویان صاحب بورسیه ارائه می دهد.

بورسیه دانشگاه PIEDMONT

این دانشگاه به دانشجویان مقطع دکترا که رشته تحصیلی آنها در رابطه با NAMPT داخل و خارج سلول است پذیرش بورسیه دارد.

بورسیه دانشگاه GRAN SASSO

بورسیه این دانشگاه فقط به دانشجویان مقطع دکترا که در رشته هایی مانند علوم طبیعی، علوم کامپیوتر، مطالعات شهری، علوم منطقه ای و ریاضی تحصیل داشتنه اند تعلق می گیرد. در نظر داشته باشید اگر شما قبلا بورسیه دیگری را دریافت کرده باشید مجاز به دریافت این بورسیه نمی شوید.

به غیر از این بورسیه ها که معرفی شد دانشگاه ها بورسیه های دیگری را بسته به شرایط متقاضی در نظر می گیرند این شرایط شامل : رزومه ، مقالات ، سطح زبان ، معدل و میزان دانش فرد متقاضی می باشند. لازم به ذکر است که این بورسیه ها اکثرا برای تحصیل در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد می باشد و پذیرش بورسیه در مقطع کارشناسی بسیار کمتر است.هزینه تحصیل یک دانشجو دکترا بورسیه در ماه 1،200یورو از سوی این دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.

مدارک لازم بورسیه در ایتالیا

  • مدارک لازم جهت دریافت بورسیه و تحصیل در ایتالیا شامل موارد زیر می باشد:
  • مدارک شناسایی متقاضی به همراه ترجمه
  • ترجمه شده مدارک شناسایی پدر متقاضی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی پدر متقاضی باید ترجمه شود.
  • متقاضیان باید فرم دریافت بورسیه را به صورت آنلاین در ماه های آگوست تا سپتامبر تکمیل و ارسال کنند.
  • ترجمه مدارک محل سکونت
  • شانس دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا  حداکثر تا سن 34 سالگی می باشد.

خانه

ایتالیا