مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا برای برخی از دانشجویان از اهیمت بالایی برخوردار است زیرا هزینه های تحصیل در این کشور کمتر از سایر کشور های دیگر می باشد و پذیرش تمام رشته ها در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. کانادا در لیست کشور های قاره آمریکای شمالی قرار دارد و از پهناور ترین کشور های جهان به شمار می رود که دارای دو مرز خاکی با آمریکا و آلاسکا است. به دلیل مساحت بالا و نزدیکی به قطب شمال این کشور به سرزمین بزرگ شمالی  نیز معروف است. تحصیل در کانادا از شرایط ویژه ای برخوردار است ،بنابراین در این مقاله به تمام جوانب آن می پردازیم.

هزینه تحصیل در کانادا

دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در کانادا می باشند و از دلالیل برجسته آن کمتر بودن هزینه های تحصیل و مخارج زندگی این کشور نسبت به سایر کشور هاست.شهریه دانشگاه های کانادا براساس رشته تحصیلی ، نوع دانشگاه پذیرش شده و مقطع مشغول به تحصیل متفاوت و بین 7 تا 35 هزار دلار می باشد. بجز هزینه های تحصیل مهمترین دغدغه دانشجویان هزینه های مربوط به مسکن ، خوراک،پوشاک  و تفریحات می باشد . تعیین قیمت اجاره مسکن در کانادا به عواملی همچون شهر موردنظر برای سکونت، متراژ خانه ، امکانات و نوع خانه وابسته است که حدود 1500 تا 2500 دلار در ماه می باشد. برخی دانشجویان ترجیح می دهند که در خوابگاه های دانشجویی مستقر شوند که هزینه اجاره ماهانه آنها بین 3000دلار تا 7000 دلار می باشد، سایر هزینه های زندگی روزمره در کانادا به مدیریت اقتصادی شما بستگی دارد.

 

 

رتبه بندی دانشگاه های کانادا

 

نام دانشگاه رتبه جهانی در رنکینگ QS 2021
دانشگاه تورنتو Toronto University 25
دانشگاه مک گیل McGill University 31
دانشگاه بریتیش کلمبیا British Columbia University 45
دانشگاه مونترال Université de Montréal 118
دانشگاه آلبرتا Alberta University 119

 

 

 

 


موسسه سفیران مهاجر مجری و مشاور در زمینه دریافت اقامت و ویزای تحصیلی در کشور کانادا با سالها تجربه و چندین پرونده موفق

03132229158    09130922561

info@safiranmohajer.com


روش های مهاجرت تحصیلی به کانادا

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در کانادا هستند، برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانند از روش هایی  مانند تحصیل از طریق بورس تحصیلی، تحصیل بدون مدرک زبان ، تحصیل در مقطع کارشناسی ، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل در مقطع دکتری در کانادا بهره مند شوند.

تحصیل با بورس تحصیلی

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ، این کشور جهت فراهم کردن شرایط مطلوب و مساعد تحصیل ، بورسیه های را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. با توجه به بورسیه های متنوعی که از سوی سازمان امور جهانی برای تحصیل دانشجویان تعیین می شود استقبال ویژه دانشجویان برای تحصیل در کشور کانادا را در بردارد.

تحصیل بدون مدرک زبان

به طور کلی لازمه ی تحصیل در کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد.چنان چه فرد متقاضی از داشتن هر کدام از این مدرک های زبان محروم باشد باز هم امکان تحصیل برای او فراهم است به این صورت که ، پذیرش او انجام می شود ولی دانشجو موظف است قبل از شروع تحصیل جهت اخذ مدرک در دورهای زبان دانشگاه شرکت نماید. پذیرش دانشجو بدون مدرک زبان برای تمام مقاطع بجز مقطع دکتری امکان پذیر است زیرا دانشجویان مقطع دکتری برای تحصیل حتما باید مدرک زبان خود را ارائه دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا بین 2 تا 4 سال به طول می انجامد. فرد متقاضی باید مدرک زبان (در صورت داشتن) ،مدرک دیپلم و دیگر مدارک مورد نیاز را جهت پذیرش باید ارائه دهد،دانشگاه های زیادی در این کشور دانشجوی مقطع کارشناسی پذیرش می کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

مدت زمان تحصیل در این مقطع 1 تا 2 سال تعیین شده است. همچنین متقاضیان در این مقطع تحصیلی جهت دریافت پذیرش از سوی دانشگاه های این کشور باید مدارکی را اعم از آخرین مدرک تحصیلی ، پاسپورت معتبر و فرم درخواست تکمیل شده را ارائه دهند.

تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در این مقطع تحصیلی بین 3 تا 6 سال زمان می برد. نحوه پذیرش دانشجو در این مقطع به صورت رقابتی و رزومه ای مباشد طوری که ، هرچه متقاضی رزومه قوی تری داشته باشد شانس بیشتری برای دریافت پذیرش از سوی دانشگاه های این را کشور دارد. پس از بررسی رزومه ، فرد متقاضی باید در یک مصاحبه شرکت نماید تا توانایی های او مورد ارزیابی قرار گیرد.ارائه مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه ی دانشجو جهت دریافت پذیرش الزامی می باشد.

نکته : برای ادامه تحصیل از کارشناسی به کارشناسی ارشد، متقاضیان حتما باید بین 22 تا 29 سال سن و برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری باید حداکثر 38 سال داشته باشند.

تحصیل رایگان در کانادا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور های دیگر را دارند متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی هستند زیرا در این روش هزینه تحصیل ازران و یا رایگان می باشد. در صورتی که شما دانشجوی مقطع دکتری باشید ممکن است این بورسیه از سوی استاد راهنمای شما با توجه به پروژه های که در آن فعالیت داشته اید به شما تعلق گیرد، همچنین برخی از این بورسیه ها از سوی دانشگاه های کانادا برای دانشجویان در نظر گرفته می شود که به چند مورد از آنها اشاره داریم.

بورسیه دانشگاه تورنتو

این بورس تحصیلی به دانشجویانی که دارای خلاقیت و ابتکار در رشته تحصیلی خود هستند و به عنوان دانشجوی برتر در دانشگاه خود شناخته می شوند تعلق می گیرد، که هزینه های اقامت در طول تحصیل و شهریه دانشگاه را ساپورت می کند.

بورسیه دانشگاه یورک

ملاک پذیرش و بورسیه این دانشگاه سابقه علمی و رده بالا علمی دانشجویان متقاضی است ، این بورسیه برای 4 سال تحصیلی مبلغ 1200 تا 2600 دلار از هزینه های دانشجو را پشتیبانی میکند.

بورسیه دانشگاه کارلتون

این دانشگاه براساس شرایط و قوانین خاص خود برای دانشجویان بین المللی و بومی بورسیه ای در نظر می گیرد، این بورسیه در هنگام ثبت نام ورودی دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو مشخص می گردد. شرط دریافت مستقیم این بورسیه معدل قابل قبول دانشگاه کارلتون می باشد که 4000 تا 16000 دلار ارزش دارد.

بورسیه دانشگاه مانیتویا

دانشجویان مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری همگی می توانند با توجه به قوانین این دانشگاه متقاضی این بورسیه باشند و از کمک هزینه ی تحصیلی بهره مند شوند، ارزش این کمک هزینه برای یک سال دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 14000دلار و 18000دلار می باشد.

 

                                                   

 

 

 

 

 


موسسه سفیران مهاجر مجری و مشاور در زمینه دریافت اقامت و ویزای تحصیلی در کشور کانادا با سالها تجربه و چندین پرونده موفق

03132229158    09130922561

info@safiranmohajer.com


شرایط دریافت بورس تحصیلی کانادا

  • حداقل معدل برای دریافت بورس تحصیلی در تمام مقاطع تحصیلی 17 می باشد
  • دریافت نمره حداقل 6.5 آیلتس و یا نمرات برابر آن در اکثر رشته ها
  • دانشجوی پذیرفته شده یا در حال تحصیل در دانشگاه‌‏های کانادا باشید
  • مقالات علمی چاپ شده در ژورنال‏‌های معتبر خارجی و داخلی

مزایای تحصیل در کانادا

  • کیفیت آموزش

کانادا دارای سیستم آموزشی استاندارد و دقیقی است که موجب شده دانشگاه های این کشور جز بهترین دانشگاه های دنیا قرار بگیرند.

  • امکان کار حین تحصیل

دانشجویان به صورت پاره وقت در مقطع کارشناسی 10-20 ساعت در هفته، 20-30 ساعت در هفته در مقطع کارشناسی ارشد و 40 ساعت در هفته در حین دکتری اجازه ی کار دارند، اما در تعطیلات تابستانی دانشجویان مجاز هستند که فول تایم کار کنند.

  • امکان تحصیل رایگان فرزندان

چنانچه هر کدام از والدین دانشجو باشند ، این امکان برای فرزندان آنها فراهم است تا در مدارس کانادا به تحصیل رایگان بپردازند.

  • معافیت مالیاتی

دانشجویان می توانند بعد از اتمام تحصیل به همان اندازه که شهریه دانشگاه پرداخت کرده اند از معافیت مالی بهره‌مند شوند.

  • امنیت

با توجه به اینکه میزان جرم و جنایت در کانادا نسبت به دیگر کشور های توسعه یافته پایین تر است ، باعث شده که کانادا در لیست امن ترین کشور های دنیا قرار داشته باشد.

  • ویزا کاری همسر

اگر شما دانشجو باشید و امکان کار تمام وقت را نداشته باشید طبق قانون کانادا همسر شما به راحتی میتواند فول تایم کار کند.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزا کاری

  • افراد بالای 18 سال مجاز به دریافت ویزا کاری می باشند
  • دوره تحصیل دانشجو از 8 ماه بیشتر باشد
  • فارغ التحصیل یکی از دانشگاه و یا کالج های کانادا باشد                                           
  • حداکثر پس از گذشت 3 ماه از پایان تحصیل اقدام به دریافت ویزا کاری کنید
  • از مدرک تحصیلی معتبری برخوردار باشید
  • مدت زمان این جواز با مدت زمانی که فرد مشغول به تحصیل بوده رابطه مستقیم دارد
  •  اتمام تحصیلات تمام وقت در کانادا

شرایط تبدیل ویزا تحصیلی به اقامت دائم

  1. مجوز کار : یکی از روش های تبدیل ویزا تحصیلی به اقامت دائم دریافت ویزا کاری می باشد ، به گونه ای که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی میتوانند درخواست مجوز کار داشته باشند.
  2. ازدواج : از دیگر روش های دریافت اقامت دائم کانادا ازدواج دانشجو در حین تحصیل با یک فرد کانادایی است ، دانشجو با گذراندن 4 سال تحصیلی (حداقل 2 سال تحصیل ، 2 سال تحصیل همراه با ازدواج با یک فرد کانادایی) مجاز به دریافت اقامت دائم کانادا می شود.
  3. سرمایه گذاری : دانشجو پس از اتمام دوره تحصیل مطابق با رشته خود سرمایه گذاری می کند و مشغول به کار می شود.
  4. برنامه اقامتی PEQ : افراد محصل در کبک کانادا می توانند پس از فارغ التحصیلی خود در این شهر، بلافاصله برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.
  5. برنامه TRV : دریافت اقامت موقت برای افراد متقاضی می باشد و باید صبر و حوصله زیادی به خرج داد.
  6. برنامه مهاجرتی استانی : این امکان را برای افراد مشغول به تحصیل فراهم می کند که پس از اتمام تحصیلات با ارائه درخواست کار جز شهروندان کانادا به شمار روند.

مدرک زبان

با توجه به رشته و دانشگاهی که مد نظر شماست سطح نمره زبان شما نیز متفاوت می باشد ، به طور کلی اگر در آزمون های آیلتس شرکت می کنید نمره زبان شما نباید کمتر از 6 باشد و همچنین اگر در آزمون های زبان تافل شرکت می کنید نمره شما نباید کمتر از 75 باشد. برخی دانشگاه ها آزمون های زبان مد نظر خود را برای دانشجویانی که قادر به دریافت نمره قبولی نبوده اند برگزار می کند، این آزمون ها عبارت اند از :

  1. Cambridge : انگلیسی در سطح پیشرفته
  2. CAEL : ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاهی کانادایی
  3. CanTEST :  نوعی تست انگلیسی برای دانش آموزان و کارآموزان
  4. MELAB : ارزیابی زبان انگلیسی در ایالت میشیگان

علاوه بر زبان انگلیسی دانشجویان می توانند برای دریافت پذیرش در کانادا مدرک زبان فرانسه ارائه دهند. تست های فرانسوی که توسط دانشگاه های کانادا مورد تایید است شامل: DALF ، TEF ، DELF ، Test Can و TCF می باشد.

 


موسسه سفیران مهاجر مجری و مشاور در زمینه دریافت اقامت و ویزای تحصیلی در کشور کانادا با سالها تجربه و چندین پرونده موفق

03132229158    09130922561

info@safiranmohajer.com


رشته های تحصیلی

کانادا از نظر تعداد و تنوع رشته ها جزو برترین کشورها محسوب می شود ،که آن را به یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. در این قسمت به چند مورد از رشته های پرطرفدار در کانادا می پردازیم :

مهندسی عمران

با توجه به پیشرفت ساخت و ساز ها در کانادا نیاز این کشور به مهندسین عمران خلاق حس می شود . مهندسین عمران در ساخت پروزه های عمرانی و ساختمانی نقش به سزای دارند ، همجنین ممکن است در پروژه‌های شهرسازی ، برج ها و راه سازی نیز فعالیت داشته باشند. رشته مهندسی عمران جز رشته های پر طرفدار در بین متقاضیان  تحصیل در کانادا می باشد

پرستاری

برای تحصیل در رشته پرستاری بهتر است که شرایط دانشکده های پرستاری کانادا را بررسی کنید ، زیرا دانشکده های پرستاری دارای شرایط سخنگیرانه تری هستند . نمره زبان شما در آیلتس 7 و در تافل باید 90 باشد تا مجاز به تحصیل در این رشته باشید. شهریه این رشته  از 40000 دلار تا 150000 دلار متغیر است.

مهندسی نرم افزار

رشته های مهندسی نرم افزار و علوم کامپیوتر از اهمیت بالایی برخوردار هستند و تفاوت جزعی بین این دو رشته وجود دارد. فعالیت اصلی مهندسین نرم افزار سختمان و نگهداری سیستم های نرم افزاری ، طراحی ، برنامه نویسی و… می باشد. فعالان رشته علوم کامپیوتر بر روی داده های کامپیوتری ، تغییر داده ها و الگوریتم ها تمرکز دارند.

دارو سازی

به دلیل کمبود دارو سازان در کشور کانادا ، بهترین فرصت شغلی در کانادا دارو سازی میباشد. مدرک لیسانس داروسازی ، آغاز آموزش شما به عنوان یک داروساز را به دنبال دارد. بعد از گرفتن مدرک امتحان دانشکده دارو سازی کانادا را تکمیل و یک دوره کار آموزی را باید پشت سر بگذارید.

مدیریت

رشته مدیریت شامل بازاریابی، امور مالی، مهارت های رهبری، نرم افزاری و حسابداری می باشد. این رشته دارای رتبه عمومی در تحصیلات دانشگاهی می باشد و دیدگاه کلی آن تجارت می باشد، شهریه این رشته ها بین 20592 تا 22249  متغییر می باشد.

مهندسی شیمی و نفت

وظیفه ی طراحی اجزای زندگی روزمره از قبیل دارو ها ، لوازم آرایشی ، پلاستیک ها و هزاران مواد دیگر به عهده یک مهندس شیمی می باشد . این رشته در مراحل فرمول بندی، تولید و بازاریابی بسیاری از محصولات نقش مهمی را ایفا می کند. نرخ شهریه رشته شیمی در مقطع کارشناسی  29714 دلار و در مقطع کارشناسی ارشد بین 14000 تا 49300 دلار متغیر خواهد بود. همچنین فعالیت یک مهندس نفت در اکتشافات نفت و گاز استفاده از این مواد معدنی در پتروشیمی، استخراج و ذخیره سازی آن می باشد. کسانی که قصد تحصیل در این رشته را در دانشگاه های کانادا دارند باید 29062 دلار شهریه پرداخت کنند.

علاوه برا این رشته ها دانشجویان می توانند در رشته های نظیر : مد و فشن ، بانکداری ، بیمه ، فیزیوتراپی و سایر رشته ها به تحصیل بپردازند.

امورمالی

رشته امور مالی که حسابداری زیر مجموعه ای از آن به شمار می رود، نقش مهمی در رقابت و ثروت یک کشور را دارد. این رشته باید امکان دسترسی به سطح بالا تری از زندگی را به همه افراد بدهد. اگر علاقه مند به تحصیل در این رشته یا یکی از شاخه های آن هستید ، باید هزینه 24000 تا 75000 دلار در مقطع لیسانس و تا 47572 دلار در مقطع ارشد پرداخت نمایید.

زمین شناسی

فعالیت اصلی زمین شناسان تحقیق در مورد زمین ، لایه های آن ، شکل گیری و مراحل توسعه آن می باشد. نرخ شهریه رشته زمین شناسی با توجه به رتبه بندی دانشگاه های کانادا متفاوت است به عنوان مثال، متوسط نرخ شهریه این رشته در دانشگاه ساسکاچوان حدود 23566 دلار است.

           

مدارک

  • ارائه نامه پذیرش
  • ارائه نامه تمکن مالی که نشان دهد شما هزینه یک سال زندگی در کانادا را دارید
  • ارائه مدارک زبان
  •  پاسپورت معتبر
  • ارائه انگیزه نامه جهت بررسی هدف از تحصیل در کانادا